I. Úvodné ustanovenia
Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva a povinnosti medzi prevádzkovateľom elektronického magazínu Hoplo.sk, spoločnosťou Blue Lime s.r.o., so sídlom Vysoká 4277/12, 811 06 Bratislava, IČO: 51 921 944, DIČ: 2120835145, IČ DPH: SK2120835145, zapísanou v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, vložka č.: 131224/B, ďalej len „Prevádzkovateľ“ a Klientom, ktorým môže byť spotrebiteľ aj podnikateľ. VOP sú základným dokumentom upravujúcim podmienky poskytovania elektronického obsahu, komunikácie, riešenia sporov, reklamácií, platobných a dodacích podmienok, ochrany údajov, zmluvných vzťahov a všetkých aspektov, ktoré sa viažu na používanie webovej stránky www.hoplo.sk, ako aj na všetky služby a produkty elektronického magazínu Hoplo.sk. Právne vzťahy vznikajúce medzi Prevádzkovateľom a Klientom sa v otázkach neupravených týmito VOP riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky, predovšetkým zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník, zákonom č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa, zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na diaľku, zákonom č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode, zákonom č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, a zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov.
Zmluvný vzťah medzi Prevádzkovateľom a Klientom vzniká na základe platného uzatvorenia zmluvy, ktorou sa Prevádzkovateľ zaväzuje poskytnúť Klientovi elektronický obsah magazínu Hoplo.sk za odplatu určenú podľa aktuálneho sadzobníka, pričom Klient sa zaväzuje zaplatiť túto odplatu spôsobom určeným v týchto VOP. Uzatvorením zmluvy Klient zároveň potvrdzuje, že sa s týmito podmienkami riadne oboznámil, že s nimi bezvýhradne súhlasí a že všetky informácie poskytované Prevádzkovateľom prostredníctvom stránky www.hoplo.sk sú pre neho jasné, zrozumiteľné a dostatočné. VOP sú neoddeliteľnou súčasťou každej zmluvy uzatvorenej medzi Klientom a Prevádzkovateľom. Odchylné dojednania v individuálnych zmluvách majú prednosť pred týmito VOP, pokiaľ boli uzatvorené výslovne písomnou formou.
Zmluvné strany sa zaväzujú, že obchodné, technické či prevádzkové informácie získané v priebehu zmluvného vzťahu budú považované za dôverné pokiaľ ich povaha neumožňuje verejné zverejnenie. Prevádzkovateľ je oprávnený tieto VOP vhodným spôsobom meniť alebo dopĺňať z dôvodu zmien legislatívy, obchodnej politiky, alebo technologického vývoja. Každá zmena VOP bude oznámená na stránke www.hoplo.sk, s uvedením dátumu účinnosti. Najneskôr v deň nadobudnutia účinnosti nových VOP je Klient povinný sa s ich znením oboznámiť a ich prijatie je podmienkou používania služieb magazínu Hoplo.sk.
II. Definície pojmov
Pre účely týchto VOP majú nižšie uvedené pojmy nasledovný význam: „Prevádzkovateľ“ je Blue Lime s.r.o., subjekt oprávnený prevádzkovať webový magazín na adrese www.hoplo.sk; „Klient“ je osoba, ktorá využíva služby Hoplo.sk, môže byť buď spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti, povolania alebo zamestnania), alebo podnikateľ (fyzická či právnická osoba zapísaná v obchodnom registri či konajúca v rámci podnikateľskej činnosti); „Elektronický obsah“ je digitálny obsah magazínu Hoplo.sk poskytovaný vo formáte vhodnom na čítanie na zariadeniach s internetovým pripojením, obvykle vo formáte PDF podľa špecifikácie v aktuálnej objednávke; „Objednávka“ znamená návrh Klienta na uzavretie zmluvy na dodanie elektronického obsahu; „Odplata“ je peňažná čiastka určená Prevádzkovateľom za poskytnutie obsahu, zahŕňajúca všetky dane a poplatky, pokiaľ nie je v objednávke alebo cenovom prehľade určené inak; „Zmluva“ znamená zmluvný vzťah, ktorého predmetom je poskytovanie elektronického obsahu magazínu Hoplo.sk v rozsahu aktuálnej objednávky Klienta.
Pod pojmom „Spotrebiteľ“ sa rozumie fyzická osoba, ktorá objednáva a využíva obsah Hoplo.sk pre svoje osobné potreby, nie pre účely podnikania. „Podnikateľom“ je osoba, ktorá koná v rámci svojej obchodnej činnosti alebo povolania a uzatvára zmluvu o poskytovaní obsahu Hoplo.sk za účelom podnikania, je zapísaná v obchodnom alebo živnostenskom registri podľa platnej legislatívy Slovenskej republiky. „Webová stránka“ je internetové sídlo Hoplo.sk, prostredníctvom ktorého Klient realizuje objednávky, získava informácie o obsahu magazínu, cenách, podmienkach a komunikácii s Prevádzkovateľom. „VOP“ sú tieto všeobecné obchodné podmienky v platnom znení. “Reklamácia” je podanie Klienta v prípade výskytu vád alebo problémov so sťahovaním alebo kvalitou magazínu. “Sťažnosť alebo podnet” je podanie, ktoré sa netýka kvality obsahu, ale súvisí najmä s postupmi, vybavením, dodaním a komunikáciou so zákazníckym servisom.
III. Uzatvorenie zmluvy
Prístup k obsahu magazínu Hoplo.sk je podmienený riadnou objednávkou na stránke Hoplo.sk, kde Klient zvolí príslušný druh a rozsah obsahu, ktorý má záujem získavať, vyplní požadované osobné/y firemné údaje, zaškrtne súhlas s aktuálnym znením VOP, zvolí spôsob platby a potvrdí objednávku (typicky formulárom „objednávka s povinnosťou platby“ alebo analogickým spôsobom). Po odoslaní objednávky je Klientovi bez zbytočného odkladu doručené e-mailové oznámenie o prijatí objednávky, ktoré je potvrdením ponuky zo strany Prevádzkovateľa a znamená uzatvorenie záväzného zmluvného vzťahu medzi Klientom a Prevádzkovateľom na základe aktuálnych VOP. Povinnosť Klienta zaplatiť Odplatu vzniká dňom uzavretia zmluvy, povinnosť Prevádzkovateľa poskytnúť elektronický obsah vzniká dňom prijatia platby v plnej výške na účet prevádzkovateľa (alebo okamihom potvrdenia transakcie prostredníctvom platobnej brány).
Ak je Klient spotrebiteľom, Prevádzkovateľ ho prostredníctvom objednávkového procesu a príslušných dokumentov informuje pred uzatvorením zmluvy o všetkých podstatných vlastnostiach obsahu, možnostiach používania, kompatibilite digitálneho obsahu, cenovej politike, spôsoboch komunikácie a riešenia podnetov. Prevádzkovateľ umožňuje klientom v prípade potreby konzultovať podrobnosti objednávky individuálne, a to formou e-mailového kontaktu [email protected] alebo prostredníctvom kontaktného formulára na stránke magazínu. Po potvrdení objednávky a zaplatení Odplaty je Klientovi sprístupnený elektronický obsah, obvykle vo forme jednorazového odkazu na stiahnutie, prípadne formou prílohy e-mailu, podľa dohody alebo vlastného nastavenia. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo odmietnuť objednávku v prípade nesplnenia podmienok uvedených v týchto VOP, nesprávneho alebo neúplného vyplnenia údajov alebo v prípade podozrenia na zneužitie služby.
IV. Platobné podmienky
Odplata je stanovená podľa typu, rozsahu a spôsobu poskytovania obsahu magazínu Hoplo.sk, pričom jej aktuálna výška je vždy jednoznačne vyznačená v procese objednávky pred jej odoslaním. Klient je povinný vykonať úhradu Odplaty prostredníctvom platobného systému (platobná karta, bankový prevod, prípadne iný spôsob, ktorý Prevádzkovateľ umožní a oznámi na stránke magazínu). Odplata sa považuje za uhradenú okamihom jej pripísania na účet Prevádzkovateľa, prípadne potvrdením platby platobnou bránou. Neuhradenie odplaty najneskôr do 5 kalendárnych dní od potvrdenia objednávky oprávňuje Prevádzkovateľa objednávku bez ďalšieho oznámenia zrušiť; v prípade omeškania Klienta s úhradou odplaty sú termíny dodania primerane predĺžené, pričom prevádzkovateľ má právo pozastaviť poskytovanie služieb až do riadnej úhrady.
V prípade omeškania Klienta s úhradou odplaty (alebo jej časti) má Prevádzkovateľ právo účtovať úrok z omeškania vo výške 0,05% z dlžnej sumy za každý deň omeškania a právo odstúpiť od zmluvy ak omeškanie presiahne 10 pracovných dní. Zmluva tiež zaniká automaticky uplynutím tejto lehoty, pričom Klient nemá nárok na poskytnutie obsahu a Prevádzkovateľ nie je povinný vydať žiadne plnenia. Všetky platby sa realizujú v mene euro (EUR), pokiaľ nie je v objednávke dohodnuté inak. Prevádzkovateľ nie je platiteľom DPH, pokiaľ nie je na stránke magazínu zverejnené inak.
V. Dodacie podmienky
Elektronický obsah objednaný cez stránku Hoplo.sk je Klientovi dodávaný neodkladne po úhrade dohodnutej Odplaty. Magazín Hoplo.sk poskytuje obsah najmä vo formáte PDF, ktorý je kompatibilný s bežnými softvérovými aplikáciami dostupnými pre operačné systémy Windows, MacOS, Linux, Android a iOS (napr. Adobe Acrobat Reader, Foxit PDF Reader, Xodo a ďalšie). Prevádzkovateľ garantuje možnosť jednorazového stiahnutia obsahu cez unikátny odkaz, prípadne dodanie obsahovej prílohy e-mailom, podľa vlastného nastavenia alebo individuálnej dohody.
V prípade technických problémov s dodaním obsahu je Klient povinný bezodkladne informovať Prevádzkovateľa e-mailom na [email protected], pričom Prevádzkovateľ je povinný zabezpečiť povinnú spoluprácu vedúcu k náprave situácie. Klient berie na vedomie, že v prípade akéhoľvek zásahu vyššej moci (napr. výpadok internetovej infraštruktúry, kybernetický incident, epidemiologická situácia a pod.) môže byť dodanie obsahu primerane pozastavené alebo oneskorené, pričom Prevádzkovateľ v takýchto prípadoch nenesie právnu zodpovednosť za nemožnosť dodania v pôvodných termínoch; v prípade dlhodobej nemožnosti dodania bude Klientovi vrátená pomerná časť odplaty podľa skutočne nevykonaného plnenia.
VI. Práva spotrebiteľa, reklamácie a odstúpenie od zmluvy
Spotrebiteľ – fyzická osoba má v súlade so zákonom č. 102/2014 Z.z. právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 dní od uzavretia zmluvy, ak neudelil výslovný súhlas na okamžité poskytnutie elektronického obsahu pred uplynutím tejto lehoty. Ak bol elektronický obsah dodaný s výslovným súhlasom Klienta a Klient vyhlásil, že bol riadne poučený o strate práva na odstúpenie, toto právo zaniká. Odstúpenie od zmluvy je možné vykonať formou jednoznačného písomného vyhlásenia, doručením na adresu Prevádzkovateľa alebo na e-mail [email protected]. Klient musí preukázať včasné podanie odstúpenia. Po platnom odstúpení od zmluvy je Prevádzkovateľ povinný vrátiť Klientovi všetky platby bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní.
Ak Klient reklamuje vadu (napr. nefunkčný digitálny súbor, nekvalitný obsah), je povinný reklamáciu doručiť elektronicky alebo písomne, pričom v reklamácii musí jasne identifikovať seba, popísať vadu, uviesť doklad o kúpe a dátum reklamácie. Prevádzkovateľ vybaví reklamáciu do 30 dní, v prípade uznania vráti primeranú časť odplaty alebo poskytne náhradné plnenie. Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má Klient právo od zmluvy odstúpiť. Prevádzkovateľ je povinný o vybavení reklamácie vystaviť potvrdenie a záznam o vybavení.
V prípade sťažnosti alebo podnetu týkajúceho sa ostatných aspektov služby (napr. správanie prevádzkovateľa, trvanie vybavovania) je Klient oprávnený adresovať podanie na [email protected] alebo písomne na adresu sídla. Prevádzkovateľ odpovedá na sťažnosti do 15 dní. Podnety vulgárne, urážlivé alebo opakované bez nových skutočností nie sú povinný vybavovať. Sťažnosti podnikateľov sa vybavujú obdobným spôsobom.
VII. Ochrana osobných údajov
Prevádzkovateľ, ako prevádzkovateľ osobných údajov, spracúva osobné údaje Klientov výhradne za účelom plnenia zmluvy, vedenia účtovnej agendy, vybavovania reklamácií, komunikácie a prípadnej ochrany práv v zmysle zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a platných právnych predpisov. Osobné údaje sa spracúvajú v rozsahu meno, priezvisko, adresa, e-mail, telefónne číslo a obsah objednávky, ak je objednávka spojená s platbou, v rozsahu potrebnom na identifikáciu transakcie. Prevádzkovateľ uchováva osobné údaje najdlhšie po dobu nutnú pre plnenie zmluvy a účtovné povinnosti, najviac však 5 rokov od ukončenia zmluvného vzťahu. Klient má právo kedykoľvek písomne požiadať o zmenu, opravu alebo vymazanie údajov, pričom Prevádzkovateľ je povinný vyhovieť žiadosti v primeranom čase, ak mu v tom nebránia zákonné povinnosti.
Prevádzkovateľ sa zaväzuje neposkytovať osobné údaje Klientov tretím osobám, s výnimkou subjektov nevyhnutných pre správu webovej stránky, platobných služieb, účtovníctva a zabezpečenie právneho poriadku Slovenskej republiky. Spracovanie osobných údajov je podrobnejšie upravené v samostatnom dokumente na stránke magazínu Hoplo.sk.
VIII. Zodpovednosť za škodu, vyššia moc a alternatívne riešenie sporov
Prevádzkovateľ nenesie zodpovednosť za škody vzniknuté z dôvodu vyššej moci, ktorou sa rozumie udalosť nezávislá od vôle Povinnej strany, ktorá objektívne znemožní splnenie povinností (napr. živelné pohromy, havárie, epidémie, vojenský konflikt, výpadky internetu, kybernetické útoky, legislatívne zásahy štátnych orgánov). V prípade vzniku sporu medzi Klientom a Prevádzkovateľom, najskôr sa rieši priamo komunikáciou so zákazníckym servisom, následne je možnosť alternatívneho riešenia sporov podľa zákona č. 391/2015 Z.z., v ktorom je kompetentným orgánom najmä Slovenská obchodná inšpekcia alebo ďalšie subjekty vedené v zozname Ministerstva hospodárstva SR. Spotrebiteľ je oprávnený obrátiť sa na platformu ODR (alternatívne riešenie sporov online) prístupnú na www.ec.europa.eu/consumers/odr/. Návrh na alternatívne riešenie sporu musí obsahovať identifikačné údaje oboch strán, popis predmetu sporu, doklady a označenie požiadavky Klienta.
IX. Záverečné ustanovenia
Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom ich zverejnenia na stránke Hoplo.sk, pričom sú záväzné pre všetkých Klientov, ktorí využívajú služby magazínu Hoplo.sk. V prípade akýchkoľvek otázok či podnetov týkajúcich sa služieb, platných tarifov alebo zmluvných podmienok, môže Klient kontaktovať Prevádzkovateľa elektronicky na [email protected] alebo písomne na sídlo spoločnosti Blue Lime s.r.o., Vysoká 4277/12, 811 06 Bratislava. Zmluva aj obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku, právne riadené Slovenskou republikou. Práva a povinnosti neupravené týmito VOP sa riadia platnými právnymi predpismi a zmluvnými dohodami.